1. Uczniowie przygotowali próby kontrolne:
-WD-O
-WW-O
-WS-O
2. Próbki będą stać- jeśli zajdzie potrzeba, nawet do dwóch miesięcy. Ewelina będzie prowadzić dziennik obserwacji.
Martyna, Wiola i Ewelina przygotowują próbki do obserwacji zjawiska eutrofizacji.
Przebieg zajęć:
Część teoretyczna: uczniowie prezentują wiadomości (każdy uczeń przygotował odpowiedź na jedno pytanie):
1. Robert - Czym jest i na czym polega eutrofizacja?
2. Ewelina- Jakie są najczęstsze przyczyny eutrofizacji?
3. Karol- Jakie są skutki ekologiczne eutrofizacji?
4. Martyna- Jak można przeciwdziałać eutrofizacji?
5. Wioleta- Czy i jak można usuwać skutki eutrofizacji?
Część badawcza:
1. Uczniowie oznakowali słoiki.
2. Przygotowali roztwory nawozu azotowego i fosforowego o różnym stężeniu.
3. Do oznakowanych słoików wleli po 100ml badanej wody destylowanej, wodociągowej i ze stawu a następnie po 50ml roztworu danego nawozu o stężeniu 1%, 5%, 15%, 20%, 50%.
4. Próby kontrolne oglądaliśmy pod mikroskopem.
5. Będziemy prowadzić systematyczną obserwcję zjawiska eutrofizacji.
wtorek, 29 grudnia 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz