piątek, 27 listopada 2009

Spotkanie 15 i 16- ostatnie w I semestrze II edycji w zakresie przedsiębiorczości

"Na miesiąc przed rozpoczęciem działalności gospodarczej"- jak napisać biznes plan.....
1)Przebieg zajęć:
a) Zapoznaliśmy się z poszczególnymi elementami biznesplanu.
b) Uzupełniliśmy te części biznes planu, które były realizowane w tym semestrze.
c) Pełny biznes plan napiszemy w drugim semestrze.

piątek, 20 listopada 2009

Spotkanie 13 i 14 '' Na dwa miesiące przed rozpoczęciem działalności gospodarczej''- wstępna analiza finansowa przedsięwzięcia.

Przebieg zajęć:
1. Analizowaliśmy przychody i koszty na przykładzie "Firma ABC spółka z.o.o" produkująca sok jabkowy i sprzedająca go w plastikowych w putelkach.

2. Poznaliśmy schemat budowy rachunku wyników.

3. Przeanalizowaliśmy przychody i koszty w naszej firmie agroturystycznej . Okazało się, że wynik finansowy to strata. Przy pisaniu biznes planu w drugim semestrze musimy przychody i koszty tak zaplanować, aby uzyskać zysk w firmie.



piątek, 13 listopada 2009

Spotkanie 11 i 12 " Na trzy miesiące przed założeniem działalności gospodarczej"- lokalizacja i nazwa firmy (logo)

1) Wykonaliśmy ćwiczenia 1 i 2 zawarte w scenariuszu lekcji.
2) Zapoznaliśmy się z dodatkowymi informacjami:
Logo - to kompozycja znaku graficznego z tekstem reprezentującym firmę lub produkt.
ZANIM ZLECISZ PROJEKTOWANIE wizytówek, strony www, szyldu nad siedzibą firmy to zawsze wcześniej musisz mieć własne logo.
SLOGAN - to hasło reklamowe, czyli najsilniejsze zdanie w reklamie.
Najbardziej znane slogany reklamowe:
Media Markt- nie dla idiotów !
Pij mleko- będziesz wielki!
Kamis- życie ze smakiem!
Winiary- dobre pomysły, lepszy smak!
Z Kasią - Ci się upiecze!
3) Odpowiedzieliśmy na dwa główne pytania:
a) Co musimy wziąć pod uwagę szukając odpowiedniej lokalizacji dla naszej firmy?
b) Zapoznaliśmy się z regułami tworzenia ciekawego logo i sloganu naszego przedsiębiorstwa.
4) Na podstawie ćwiczeń, wypowiedzi ustaliliśmy:
- nazwę firmy: Pollas
- jej wizerunek: Oferujemy noclegi, posiłki i różnego typu atrakcje.
- logo: Żółte litery na owalnym zielonym tle z uwzględnieniem polany i lasu.
- slogan: Polana i las- tu spędzisz czas.
- lokalizacja: Drgicz 308, dom piętrowy, drugie piętro z pięcioma dwuosobowymi pokojami dla klientów.

piątek, 6 listopada 2009

Spotkanie 9 i 10 "Na cztery miesiące przed założeniem działalności gospodarczej"- Konkurencja

1) Poznaliśmy pojęcie konkurencja - to grupa przedsiębiorstw tej samej branży, współzawodnicząca z danym podmiotem na tym samym rynku.
Prawidłowo funkcjonująca konkurencja na rynku towarów i usług:
- obniża ceny
- podwyższa jakość
- umożliwia konsumentom większy wybór
- uwzgędnia formę zapłaty ( płatności)
- czas świadczenia usługi
- inne...
2) Zapoznaliśmy się z opisem firmy X i 3 firm rybnych, które z firmą X konkurują:
a) omówiliśmy sytuacje tych firm i oceniliśmy ich funkcjonowania
3) Wypełniliśmy formularz na podstawie oferty konkutencji- gospodarstwa agroturystycznego państwa Kowalskich
Opracowaliśmy naszą ofertę - gospodarstwa agroturystycznego grupy " Ciekawi Wiedzy"
4) Podsumowując dotychczas zdobytą wiedzę wypełniliśmy swój plan działania.